Marka Dove przechodzi na butelki pochodzące do 100% z recyklingu

0

Jako część swojego zobowiązania na rok 2025 Dove ogłasza nową, przełomową inicjatywę zmierzającą do zmniejszenia ilości odpadów z tworzyw sztucznych, zmniejszając produkcję tzw. dziewiczego plastiku o ponad 20 500 ton rocznie poprzez:

  • wprowadzenie na rynek nowych plastikowych butelek pochodzących do 100% z recyklingu
  • wyeliminowanie plastiku z pojedynczych opakowań swojej kultowej kostki myjącej na całym świecie
  • pracę nad opakowaniem dezodorantu, które będzie można uzupełniać, co radykalnie zmniejszy użycie plastiku w opakowaniach.

21 października 2019 r. – Dziś Dove, jedna z największych marek kosmetycznych na świecie, przedstawia nowe inicjatywy, w zakresie redukcji odpadów z tworzyw sztucznych. Ta strategia pozwoli ograniczyć wykorzystania dziewiczego plastiku przez Dove o ponad 20 500 ton rocznie – Ilość wystarczająca aby okrążyć nią Ziemię 2,7 razy*.

Odpady z tworzyw sztucznych są jednym z największych, globalnych problemów dotyczących środowiska i ludzkiego zdrowia, z którym musimy się zmierzyć – jego skala wynika z liniowego modelu konsumpcji jednorazowego użytku. Aby uczestniczyć w tworzeniu gospodarki o obiegu zamkniętym, w której tworzywa sztuczne są ponownie wykorzystywane i poddawane recyklingowi, Dove przyspiesza i rozszerza swoje działania, kontynuując zobowiązanie NO | BETTER | LESS PLASTIC:

  1. NO PLASTIC / ZERO PLASTIKU: Torujemy drogę dla reszty sektora kosmetycznego, dzięki wiodącym w branży innowacjom, aby w miarę możliwości wyeliminować stosowanie plastiku poprzez używanie alternatywnych materiałów i nowych formatów opakowań. W przyszłym roku opakowania kultowej kostki myjącej Dove na całym świecie** będą wolne od plastiku; trwają też prace nad zastąpieniem zewnętrznego, plastikowego opakowania zbiorczego kostek myjących Dove materiałem niezawierającym plastiku.
  2. BETTER PLASTIC / LEPSZY PLASTIK: Dove inwestuje w bardziej zrównoważone opakowania pozyskiwane z plastiku z recyklingu, aby zmniejszyć zużycie dziewiczego plastiku.

Właśnie dlatego Dove zobowiązuje się do wprowadzenia nowych butelek wykonanych do 100% z plastiku z recyklingu w całym asortymencie (Dove, Dove Men+Care i Baby Dove)*** na rynkach na których jest to technicznie wykonalne, m.in. w Ameryce Północnej i Europie do końca 2019 r. Jednocześnie Dove kontynuuje poszukiwanie rozwiązań dla problemów dotyczących m.in. pompek i nakrętek, w których obecnie, z przyczyn technicznych nie jest możliwe użycie tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.

  1. LESS PLASTIC / MNIEJ PLASTIKU: W dezodorantach w sztyfcie Dove wykorzysta technologię kryjącą się za nowymi opakowaniami ze stali nierdzewnej, wielokrotnego użytku oraz wielokrotnego napełniania: minim™. Technologia ta minimalizuje liczbę odpadów poprzez radykalne zmniejszenie ilości potrzebnego plastiku. Rozwiązanie to zostanie przetestowane w ramach platformy LOOP™: pierwszego w swoim rodzaju bezpośredniego systemu zakupów z minimalnym poziomem odpadów. Data testu nie została jeszcze potwierdzona, ale prace są w toku.

* Wartość równoważności liczby dziewiczych plastikowych butelek, które zaoszczędzi Dove, oblicza się na podstawie ustawienia butelek Dove o pojemności 473 ml

** Czas produkcji w oczekiwaniu na wyniki testów

*** Istnieje tylko kilka wyjątków butelek w całym portfolio, które nie powstały w 100% z recyklingu, ale nadal stanowią bardzo wysoki odsetek na niektórych określonych rynkach, natomiast plan ma zostać osiągnięty w 100% już wkrótce.

“Misją Dove od zawsze jest, żeby dostarczać najlepszą pielęgnację, poprzez wysokiej jakości produkty. Jednak pielęgnacja to dla nas znacznie więcej. Zobowiązanie NO/BETTER/LESS PLASTIC to kolejny przełomowy moment w historii marki, a nowe rozwiązania pokazują, że nie jest to wyłącznie obietnica, ale marka Dove konsekwentnie ją realizuje.” – powiedział Maciej Seliński, Head of Beauty and Personal Care Polska Unilever.

Inicjatywy marki Dove są spójne z ogłoszonymi niedawno przez Unilever nowymi zobowiązaniami dotyczącymi tworzyw sztucznych. Koncern zobowiązał się, że do 2025 roku:

  • zmniejszy o 50% ilość używanego nowego plastiku poprzez redukcję plastikowych opakowań o ponad 100 000 ton oraz zwiększenie użycia tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu
  • pomoże zebrać i przetworzyć więcej plastikowych opakowań niż sprzedaje

Inicjatywy te opierają się również na długiej, wiodącej w branży kosmetycznej historii Unilever i Dove w zakresie alternatyw dla tworzyw sztucznych, włączając w to partnerstwo Unilever z fundacją Ellen MacArthur (New Plastic Economy initiative) oraz uniknięcie użycia ponad 10 000 ton dziewiczego plastiku w ciągu ostatniej dekady przez markę Dove.

___________________________

  • Opakowania dezodorantów wykonane są głównie z polipropylenu i obecnie nie ma wystarczającej ilości niezawodnego, dobrej jakości polipropylenu pochodzącego z recyklingu, aby umożliwić jego zastosowanie w 100%. Zaczęliśmy więc od zastosowania takiej ilości plastiku z recyklingu, jaką możemy wprowadzić, bez negatywnego wpływu na funkcjonalne właściwości opakowania. Odsetek tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu różni się w zależności od konstrukcji (na przykład sztyftów w porównaniu z kulkami) i kolorów opakowań.

Dove obecnie ocenia rozwiązania mające na celu zastąpienie istniejących pompek i mechanizmów do zamykania butelki materiałami w 100% z recyklingu w ramach drugiego etapu tej inicjatywy. Obecnie zaangażowanie do 100% z recyklingu tworzyw sztucznych dotyczy wyłącznie samej butelki.

  • Nie ma jeszcze rozwiązania technicznego, by zmienić niektóre rodzaje kolorowych butelek w naszym asortymencie do pielęgnacji włosów w Ameryce Północnej i UE, ale szukamy sposobów na zmianę.

Dove angażuje się w prowadzenie walki z odpadami z tworzyw sztucznych i wywoływanie oraz przyśpieszanie zmian w branży kosmetycznej i poza nią. Dzięki tym inicjatywom Dove wzywa do szybszej współpracy w celu rozwiązania światowego problemu tworzyw sztucznych, zmieniając zarówno zachowania handlowe, jak i konsumenckie, pragnąc odwrócić los jednorazowych odpadów z tworzyw sztucznych.

 

 

 

 

 

Udostępnij.

O autorze

redakcja

Zostaw komentarz

 
Testowanie

Facebook

Sieć reklamowa Google AdSense jest zewnętrznym dostawcą reklam na tej witrynie. W celu dopasowania tematyki reklam do Twoich zainteresowań i ich wyświetlenia, firma korzysta z plików cookie. Reklamy mogą być dopasowane do informacji wynikających z Twoich poprzednich wizyt w tej i innych witrynach, z wyłączeniem danych powodujących naruszenie prywatności, w rodzaju imienia i nazwiska, numeru telefonu i innych danych kontaktowych czy adresu. Możesz wyłączyć dopasowywanie reklam do Twoich zainteresowań klikając tutaj — w tym samym miejscu dowiesz się więcej na ten temat. Chcę wiedzieć więcej

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij