NIVEA Creme zmienia nazwę na NIVEA Krem

0

NIVEA Krem od ponad 100 lat troszczy się o polskie rodziny, pielęgnując nie tylko skórę, ale również ciepłe wspomnienia. Zapach, kolor i widok kremu NIVEA kojarzy się z bliskością i bezpieczeństwem, przywołuje na myśl wspomnienie mamy czule nakładającej kosmetyk na skórę. Teraz ten kultowy krem w plastikowym niebiesko-białym pudełeczku ponownie będzie dostępny pod polską nazwą NIVEA Krem, aby podkreślić emocjonalny związek z polskimi rodzinami.

NIVEA Creme zmienia nazwę na NIVEA Krem, aby podkreślić polskie korzenie i szczególną więź z wieloma pokoleniami Polaków

NIVEA Krem łączy pokolenia – jest uniwersalny i niezmienny od wielu lat. Korzystały z niego nasze babcie, mamy i z pewnością będą korzystały z niego także nasze dzieci. Jest to produkt głęboko zakorzeniony w polskiej tradycji, ponadczasowy, przekazywany – podobnie jak tradycje i wartości rodzinne – z pokolenia na pokolenie. Powrót NIVEA Creme do swojej polskiej nazwy NIVEA Krem to powrót do ciepłych wspomnień z dzieciństwa i pięknych chwil spędzonych w rodzinnym gronie. Dlaczego wspomnienia i relacje międzypokoleniowe są tak istotne? Czy Polacy w dzisiejszych czasach pielęgnują więzi rodzinne? Co łączy pokolenia? Odpowiedź na te pytania znajdziemy wśród wyników badania opinii zrealizowanego na zlecenie marki NIVEA1.

krem-nivea

Dla niemal każdego Polaka kontakt z rodziną i relacje międzypokoleniowe są ważnym aspektem życia (97%). Dobre stosunki z rodziną najbardziej doceniają kobiety, osoby starsze oraz te, których większość rodziny mieszka w innej miejscowości. Polacy są blisko związani ze swoimi rodzinami. Większość z nas pragnie zachować ciągłość relacji, przekazywać tradycję i pomagać sobie nawzajem. Kontakty z rodziną kształtują charakter, są wyrazem szacunku. Dużą rolę w kształtowaniu relacji rodzinnych ma również wychowanie. Osoby, dla których ten kontakt nie jest ważny, tłumaczą to trudną sytuacją rodzinną.

Łączące nas więzi rodzinne pielęgnujemy przede wszystkim poprzez kontakty bezpośrednie: spotkania okolicznościowe (92%) lub spotkania bez okazji (86%), ale również poprzez przekazywanie rodzinnych wartości i tradycji (83%), kultywowanie wspomnień (79%), czy regularne rozmowy telefoniczne (78%). Osoby młode, należące do pokolenia Y, częściej preferują kontakt pośredni za pomocą Internetu, ale uwielbiają także wspólne posiłki, zakupy i rozrywki.

Najbliższe relacje łączą nas z dziećmi, co wynika zapewne ze wspólnego mieszkania (60% respondentów spotyka się codziennie). Nieco rzadziej spotykamy się z rodzicami (46%).

Z dziadkami oraz rodzeństwem kontaktujemy się ze znacznie mniejszą częstotliwością (codzienne spotkania deklaruje odpowiednio 22% i 17% respondentów). Większość Polaków (77%) chciałoby poświęcać więcej czasu na utrzymywanie kontaktu z rodziną, przy czym to pokolenie X chciałoby tego najbardziej, a pokolenie Y – najmniej.

Wspomnienia z dzieciństwa wzbudzają w większości z nas pozytywne emocje i uczucia. Przede wszystkim jest to poczucie bezpieczeństwa (73%), radość, euforia (72%), spokój (65%) oraz zadowolenie z siebie (62%). Połowa badanych myśli o dzieciństwie z tęsknotą. Najchętniej Polacy powróciliby myślami do rodzinnych wycieczek, urlopów, spotkań, świąt Bożego Narodzenia oraz narodzin dziecka. Mile wspominamy także zwykłe codzienne sytuacje, takie jak czytanie bajek przez rodziców, zabawa z rodzeństwem, szycie ubranek dla lalek z prababcią, jazda traktorem, smak masła robionego przez babcię. W badaniu nie zabrakło również wspomnień poruszających, np. ostatnie spotkanie ze zmarłą bliską osobą, wyzdrowienie po ciężkiej chorobie, czy ujrzenie zniszczonej ojczyzny po powrocie z wojny.

– “W relacjach międzypokoleniowych istnieją wieloletnie, nierozerwalne więzi w postaci obrazów, które wynosimy ze swoich ciepłych rodzinnych domów. Te obrazy, to beztroskie zabawy, bliskość rodziców, bezpieczne domowe ciepło oraz wartości i tradycje przenoszone na kolejne pokolenia. Pielęgnowanie tych więzi wynika z tęsknoty do doświadczania opieki, troski, radości. Jest to związane z bezwarunkową miłością, którą bezpośrednio odczuwamy w trakcie spotkań rodzinnych, kontaktów oraz stałego wsparcia, którego rodzice udzielają dzieciom, a te dzieci dzisiaj dojrzale i odpowiedzialnie przekazują swojemu potomstwu” – wyjaśnia psycholog Tomasz Kozłowski. – “Dlatego, pomimo różnic pokoleniowych oraz tak bardzo odmiennych sposobów życia i komunikowania się ze światem, wciąż wszyscy czujemy nieodpartą potrzebę poświęcania czasu na spotkania z rodziną i bliskimi.”

Dbajmy zatem o nasze relacje i budujmy ciepłe, rodzinne wspomnienia, których doskonałym symbolem i nośnikiem jest małe niebieskie pudełeczko NIVEA Krem.


1 Raport „Relacje międzypokoleniowe”, TNS sierpień 2015

 

Udostępnij.

O autorze

redakcja

Zostaw komentarz

 
Testowanie

Facebook

Sieć reklamowa Google AdSense jest zewnętrznym dostawcą reklam na tej witrynie. W celu dopasowania tematyki reklam do Twoich zainteresowań i ich wyświetlenia, firma korzysta z plików cookie. Reklamy mogą być dopasowane do informacji wynikających z Twoich poprzednich wizyt w tej i innych witrynach, z wyłączeniem danych powodujących naruszenie prywatności, w rodzaju imienia i nazwiska, numeru telefonu i innych danych kontaktowych czy adresu. Możesz wyłączyć dopasowywanie reklam do Twoich zainteresowań klikając tutaj — w tym samym miejscu dowiesz się więcej na ten temat. Chcę wiedzieć więcej

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij